راهنمای خرید گیرنده دیجیتال و آشنایی با انواع گیرنده

راهنمای خرید گیرنده دیجیتال و آشنایی با انواع گیرنده

در این مقاله توضیحه مختصری در مورد خرید گیرنده دیجیتال و آشنایی با انواع گیرنده خواهیم داد.

گیرنده دیجیتال یا ستاباکس چیست :

برای دریافت تلویزیون دیجیتال باید از دستگاه های گیرنده تلویزیون زمینی دیجیتال DVB-T استفاده کرد. تلویزیون دیجیتال نسل جدید تلویزیون‌ها می باشد که برتری های زیادی نسبت به پخش آنالوگ شبکه های تلویزیونی دارد.در سیستم دیجیتال علاوه بر اینکه کیفیت صدا و تصویر از سیستم آنالوگ بهتر می شود، صدا و سیما نیز قادر خواهد بود تعداد شبکه های بیشتری را در اختیار بینندگان قرار دهد.

تکنولوژی :

 

پورت

به طور معمول گیرنده دیجیتال برای تلویزیون های CRT که گیرنده داخلی ندارند مورد استفاده قرار میگیرد.پورت های موجود در روی گیرنده های جدید عبارتند از خروجی AV خروجی HDMI خروجی کواکسیال و غیره.خروجی AV پر استفاده ترین پورت در گیرنده دیجیتال است.خروجی HDMI برای تلویزیون های LCD و LED و تلویزیون های جدید کاربرد دارد.خروجی کواکسیال خروجی صدا برای بلندگوی جداگانه و یا سینمای خانگی استفاده میشود.

 

راهنمای خرید گیرنده دیجیتال و آشنایی با انواع گیرنده

عمر دستگاه

گیرنده های حال حاضر تفاوت های مختصری با یکدیگر دارند که از جمله آنها کیفیت ساخت و در نتیجه طول عمر دستگاه است,دستگاههایی که برد اصلی و برد منبع تغذیه جداگانه ای را برای دستگاههای خود قرار داده اند دوام بیشتری نسبت به سایر دستگاهها دارند و همچنین تعمیر کردن این نمونه به مراتب آسان تر و خرج کمتری دارد که این ویژگی تقریبا در اکثرا برندها وجود دارد.

راهنمای خرید گیرنده دیجیتال و آشنایی با انواع گیرنده

امکانات

ستاباکس قابلیت های فراوانی دارند , از جمله امکانات ضبط کانال , پخش فایل از روی فلش , زمانبندی برای ضبط , قابیلت پخش کانال های HD وFull HD و سه بعدی و غیره که دستگاههای جدید تمامی این امکانات را دارا هستند.

قیمت

تفاوت قیمت های گیرنده ها به نحوه ی پخش و توزیع و تعداد موجود در بازار ارتباط زیادی دارد , به طور مثال برند هایی که به تیراژ بالا تولید و توزیع شده و بازار را اشتباع کرده قیمت پایین تری نسبت ب دستگاههایی ک تعداد محدودی توزیع کرده اند دارد , پس قیمت بالا نشانه ی کیفیت بالای گیرنده نیست.

نتیجه

اگر به دنبال گیرنده دیجیتال مناسب برای تلویزیون خود هستید اول از شرایط گارانتی و خدمات پس از فروشه آن اطمینان حاصل کنید سپس گیرنده با ظاهر مناسب برای تلویزیون خود را انتخاب کنید.تی وی جانبی آماده ی مشاوره رایگان برای خرید شما است.آیدی تلگرام tvjanebii.

 

 

 

مطالب مشابه

آموزش انتخاب براکت مناسب تلویزیون و محل شما

آموزش انتخاب براکت مناسب تلویزیون و محل شما

در این مقاله آموزش انتخاب براکت مناسب تلویزیون و محل...

فروش لوازم جانبی تلویزیون در اصفهان

فروش لوازم جانبی تلویزیون در اصفهان

فروش لوازم جانبی تلویزیون در اصفهان تی وی جانبی مفتخر...